כאשר ילדינו עולים לכיתה א', אנו מצפים שירכשו כישורי כתיבה...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
חוזרים לביה"ס: הילד מתקשה בקריאה? ייתכן שהוא סובל...
הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
קלינאית תקשורת, מנהלת פורום הפרעות בתקשורת
.
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
הי יפעת, אני חוששת שלא כ"כ תאהבי את תשובתי..אז אני מתנצלת מראש.. לפי מה שאני שומעת ומעבר לקשיים האוביקטיבים של ביתך, זה נשמע שלכם ההורים קשה מאוד לווסת אותה, להציב לה גבולות, לשמור על ילדים אחרים שלכם מפני האלימות שלה ועליה מפני ההרסנות של עצמה. מעבר לכך, הגעתפם למצב שאתם אפילו חוששים ממנה. חוגים וכיוב' - זה הכל טוב ויפה, אבל ביתכם זקוקה כעת להרגיש אתכם ההורים חזקים, שומרים מגנים ומכילים - והכל בעת ובעונה אחת. ללא ספק משימה מאוד מאוד לא פשוטה במצב בו אתם נמצאים מולה ולכן אני מציעה לכם לגשת להדרכה הורית אינטנסיבית ומעמיקה שתסייע לכם ההורים להבין יותר לעומק את קשייה וצרכיה של ביתכם ואת האופן המיטיב והנכון להיות עבורה. חשוב לגשת לאיש מקצוע מקצועי , מיומן ומוסמך, שמסוגל גם להעמיק את ההבנה של הקשיים ואת אופן הנוכחות ההורית הנדרשת. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
כאשר ילדינו עולים לכיתה א', אנו מצפים שירכשו כישורי כתיבה...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
חוזרים לביה"ס: הילד מתקשה בקריאה? ייתכן שהוא סובל...
הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
קלינאית תקשורת, מנהלת פורום הפרעות בתקשורת
כ-10% מהילדים מוגדרים כסובלים מהפרעות מקשב וריכוז. הרפואה...
כדי לסייע לילדים הסובלים מלקויות למידה, חשוב לזהות את הקושי...
הפרעת קשב, עם היפראקטיביות או בלעדיה, לא ניתנת לאבחון...
ילד הולך לכיתה א', ילד קטן עם ילקוט גדול, איך עוזרים לו...
נפגעי ראש מתמודדים עם פגיעות מוטוריות, קשיים בדיבור...
מחקר שנערך בארה"ב גילה כי ילדים שנולדו כשלושה חודשים לפני...
יותר טוב מהחינוך המיוחד? מחקר ישראלי חדש מצא כי ילדים...
הילד אובחן כסובל מ-ADHD: האם חשבתם כמה קשה לו מבחינה רגשית?...
האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...
לקראת השנה החדשה - קצת על זכאותם של חולים ונפגעים להחזרי...
הטיפול הקוגניטיבי הוא חלק מטיפול שיקומי רב מערכתי, אשר שיא...
ממדור הצרכנות: סיוע בשעת חירום לאנשים עם צרכים מיוחדים;...
מקום חופשי ומוגן, מקום שמחוץ לזמן ובו ניתן ולשחזר חוויות...
ב-13 בפברואר 2022 יצוין יום הרדיו העולמי בנושא ״רדיו...
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...
לקראת יום המודעות לאוטיזם, המצוין מדי שנה ב-2 לאפריל - כל...
הילד לא מדבר? הילד מדבר יותר מדי? כל התשובות לכל השאלות...
על החלום הרטוב, תרתי משמע, של רבים מאתנו: שחייה, שייט, לצוף...
.
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
הי יפעת, אני חוששת שלא כ"כ תאהבי את תשובתי..אז אני מתנצלת מראש.. לפי מה שאני שומעת ומעבר לקשיים האוביקטיבים של ביתך, זה נשמע שלכם ההורים קשה מאוד לווסת אותה, להציב לה גבולות, לשמור על ילדים אחרים שלכם מפני האלימות שלה ועליה מפני ההרסנות של עצמה. מעבר לכך, הגעתפם למצב שאתם אפילו חוששים ממנה. חוגים וכיוב' - זה הכל טוב ויפה, אבל ביתכם זקוקה כעת להרגיש אתכם ההורים חזקים, שומרים מגנים ומכילים - והכל בעת ובעונה אחת. ללא ספק משימה מאוד מאוד לא פשוטה במצב בו אתם נמצאים מולה ולכן אני מציעה לכם לגשת להדרכה הורית אינטנסיבית ומעמיקה שתסייע לכם ההורים להבין יותר לעומק את קשייה וצרכיה של ביתכם ואת האופן המיטיב והנכון להיות עבורה. חשוב לגשת לאיש מקצוע מקצועי , מיומן ומוסמך, שמסוגל גם להעמיק את ההבנה של הקשיים ואת אופן הנוכחות ההורית הנדרשת. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
הגר שלום, ADHD (במידה ויאובחן), כלומר הפרעת קשב היפראקטיבית היא תופעה ידועה היום וניתנת לטיפול תרופתי ולסיוע באמצעות הוראה מתקנת וסיוע פרטני, ואני משערת שניתן גם לטפל בה באופנים רבים אחרים. כדאי לשאול בפורום הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - http://www.doctors.co.il/forum-4901#message-2433. למיטב ידיעתי היום מאמינים שמדובר בעיקר בנטייה מולדת (המושפעת מגורמים גנטיים ביולוגיים), אך הניתנת לטיפול ולשיפור משמעותי. אני בטוחה שאיבחון מוקדם בגיל 5 יכול לשפר את המצב מאוד, וכדאי מאוד לעשות זאת טרם הכניסה לכיתה א' בכדי למנוע תסכול והערמת קשיים רגשיים נלווים. בהצלחה.
רצוי שתקבלי הדרכה מהאנשים שמטפלים בה ותוכלי להשלים את המלאכה גם בבית. לגבי ההמשך, כן, היפוטוניה הינה תכונה בסיסית ולא שמתנה, אלה שלומדים לחייות איתה ואם הזמן נעשת פחות ופחות חשובה. לגבי הדיבור, ודאי יהיה שיפור, אני טיפלתי בילדים גם בשנים הראשונות של התבגרותם, ואז הם השלימו את מה שעוד היה צורך להשלים (הפרעות היגוי שלא הצליחו להתגבר עליהן בילדות מוקדמת יותר. הבשלה ומוטיבציה מצד היליד הם אלה שנונים את האפשרות להשלים את מלאכת רכישת ההיגוי, הכל גיל ובכל פתולוגיה! עם עבודה מתואמת ומובנת, עקבית ומקצועית ניתן בגיל הרך, לבנות מנגנוני התפתחות וסיוע לכל החיים. מה יהיה בעתיד, לרוב האנשים יש דיבור ברור ובהיר! כמה עובדים קשה והשיגו, ואחרים לא.
שלום, בגנים השונים של חינוך מיוחד יש צוות רב תחומי שיודע להעריך את הילד ואת הבעיות שלו. אני מציע שתפני לצוות המקצועי של הגן ותנהלו שיחה בנושא
שלום נעמה, איזה יופי שאת כל כך עירנית ודואגת לתלמיד שלך. אני ממליצה לשלוח אותו לאבחון דידקטי אצל מאבחנת לקויות למידה מוסמכת, ובהתאם לממצאים לבצע התאמות בתוכנית ההוראה. כדאי גם לבדוק איך הוא מתפקד בשפה השנייה שלו, ומי השפה הדומיננטית אם יש. מבחינת אסטרטגיות לעבודה, זה באמת תלוי בממצאי האבחון אבל דבר כללי שיכול מאוד לעזור הוא לבצע הטרמה לטקסט עם מילים מאתגרות או משמעותיות. בהצלחה.
שלום רב בהחלט יש עניין להמשיך את הטיפול כל עוד הבעיה נמשכת .
שלום, האם מאובחן? האם מקבל הוראה מתקנת (מותאמת) במסגרת כלשהי? כדאי לערב את המורה המתקנת, המחנכת, ואם יש מת"לית (אחראית על תחום לקויות הלמידה בבית הספר), גם אותה. בגיל זה הייתי מתמקדת בדיבור ב"גובה העיניים", הסבר החשיבות, במקביל ובלי לוותר על הרבה חיזוקים חיוביים גם בתחום הקריאה וגם בתחומי החוזק שלו. בהצלחה.
רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .
הי רננה, בכיתת חינוך מיוחד - ולא פירטת מה הלקויות שם, הייתי משקיעה רבות בשיעורי כישורי חיים אפילו אחת ליום! בתחילת היום. על הישעורים להתמקד בכיצד נכון להתמודד עם מצבים מסוימים, אתגרים, קונפליקטים, פיתוח כישורי תקשורת, המשמעות לקיחת אחריות אישית, תכנון, וויסות עצמי ואפשר אפילו להוסיף סימולציות ולשבת במעגל דיון והקשבה. בעיני כל כיתה באשר היא צריכה כאלה שיעורים על אחת כמה וכמה כיתות מהסוג הזה. אפשר להעזר במלווה חיצוני שיבנה תכנית יומית כזו - בסה"כ קווי מתאר של תכנית, לתוכהניתן יהי הלצקת כמעט כל תוכן. מקווה שסייעתי, בהצלחה! ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום לך אורה, כלל וכלל לא מדובר בעיסוק טבעי במין ובמיניות. נדלקים כאן אלף אורות אדומים המעוררים חשד סביר מאוד לכך שהילד עבר או עובר סוג מסוים של פגיעה מינית. אל תמתיני ודווחי לשירותים הסוציאליים אשר במגע עם בית הספר בו את עובדת. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום מיכל, במצב כזה מאוד ממליצה על הוראה מתקנת פרטנית של אסטרטגיות למידה - בדגש על הבנת הנקרא והבעה בכתב. חשוב למצוא מורה להוראה מתקנת (ולא מורה פרטית "כללית") שמתמצאת באסטרטגיות שרשמתי. עבודה יסודית שתלמד את ביתך איך להבין את הטקסט (יש הבדל בין טקסט סיפורי לטקסט מידעי, וייתכן שהיא מבינה באופן פאסיבי אבל לא יודעת להסביר את הרעיונות המרכזיים), לזהות מסר גלוי וסמוי, להביע את תשובותיה בכתב וכו' יכולה מאוד לעזור. בהצלחה.
בטח אין משמעות להמלצת הרופא שלך בלי הערכת רופא תעסוקתי ולכן טוב עשה שביקש אותה קודם לכן צגישי ותשמרי על הזכויות שלך
כל השאלות האלו , אפשרי לענות רק אחרי בדיקה אופטומטרית מקיפה.
שלום לך, צריך לבדוק את הנושא מול צוות ביה"ס, עם המת"לית או היועצת. לגבי הוראה מתקנת בצפון, ממליצה לבדוק באתר של האגודה למומחי לקויות למידה (אגד"ל) או באתר של מכון אותיות, המאגד מורים מרחבי הארץ. בהצלחה.
היי לי, אני מבינה שבנך כבר מקבל הוראה מתקנת ושעות שילוב בבית הספר. מאחר והוא סובל מקשיי קשב וריכוז ולא מקבל טיפול לקשיים אלו, סביר להניח שלימוד מהווה מטלה מאתגרת ומתסכלת עבורו. במידה ואת מעוניינת לשבת ולנסות ללמד אותו גם בבית הייתי ממליצה לך להתייעץ עם המורות להוראה מתקנת לגבי איזו אסטרטגיית למידה מתאימה לו, זאת על מנת להיות אפקטיבית ומדויקת יתר עבורו. כדאי לשקול שוב טיפול לקשיי הקשב והריכוז. לא הכול מתחיל ונגמר ברטלין ויכול להיות שצריך לשלב גם טיפול רגשי . ללא טיפול בקשיי הקשב והריכוז שלו יהיה קשה מאוד לגרום לו להתמודד עם המטלות הלימודיות ועם החוויה והאתגר של להיות תלמיד. אני אישית לא בטוחה שאת צריכה להצטרף לצוות המורות שמלמד אותו אלא לדאוג שייקבל תמיכה וטיפול (כאמור - לא רק ריטלין) לאתגר הלימודי/חווייתי איתו הוא הולך להתמודד עוד שנים רבות. במילים אחרות - מורות יש לו, הוא זקוק לך כאמא תומכת ומעודדת שדואגת לכך שיקבל את התמיכה הרגשית לה זקוק, בכדי שיוכל להעזר גם לימודית בין היתר. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום לך מיה, זה נשמע שבנך זקוק להרבה מאוד סיוע במסגרת הגן. אם זה יהיה בגן רגיל בתוספת שעות שילוב או בגן חינוך מיוחד - זה את תחליטי. מה שחשוב הוא שהוא יקבל את התנאים להם זקוק כדי להתקדם. לגבי האלימות - חשוב לנסות להבין מנין היא נובעת. אם זה קורה רק בגן אז כדאי לנסות להבין מדוע? מה גורם לזה? צר לי שהפסקתם את הטיפול הרגשי אך אני מציעה לך בכל זאת לגשת בעצמך להדרכה הורית כי זה נשמע שגם את וגם בנך זקוקים לתמיכה רגשית אל מול כל האתגרים העומדים בפניכם. בנוסף את עצמך תוכלי לקבל תמיכה וזה חשוב מאין כמוהו כדי לגדל את ילדינו בצורה טובה. לגבי מעבר לגן ערבי - מה דעתך בעניין? מדוע הציעו לך את זה? את מוזמנת לכתוב לי שוב. את יודעת לפעמים בחיים ההורים צריכים ל עשות את מה שקצת יותר קל ונוח להם במיוחד עם ה"מחיר" שהילד משלם הוא יחסבית נמוך. זה נשמע שאת נאלצת להתמודד עם הכל לבדך, וייתכן שאם תורידי מעצמך מעט עומס, תהיי יותר פנויה גם לתמוך בבנך כפי שהוא זקוק לך. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום לך, מצער לשמוע שהמטפלת לא מצליחה לשמור על ה"סטינג" הטיפולי מאחר וזה בהחלט משהו שיכול לערער ולא רק בעלי הפרעת אישיות גבולית... אני שומעת עד כמה את משתדלת למען ביתך לעשות את ההפרדה בינך לבנה, להשאיר את הטיפול ואת כל הרגשות הקשורים בו -לה ואצלה ואני מורידה את הכובע בפנייך על כך. יחד עם זאת אני חושבת שכן חשוב שתמצאי דרך לבטא את הרגשות האלה מול המטפלת כי בכל זאת - מדובר בילדה מאוד קטנה ואת אמא שלה. סביר להניח שהתחושות שלך יחלחלו וישפיעו במוקדם או במאוחר גם עליה ולכן ערוץ פתוח עם המטפלת הוא חשוב מאין כמוהן. אני מציעה לך לקבוע איתה פגישה ולשתף בתחושות שלך - פשוט לשתף. מבלי לבוא בטענה, בדרישה, או אפילו בבקשה - אלא לשתף כשזו כל המטרה - ואני מאמינה שזה עשוי לסייע לך להישאר ממוקדתו למטפלת לשמוע אותך ובוודאי להבין אותך עד כמה שאפשר... כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום רב, ביתך מאוד צעירה ולכן אי אפשר לאבחן אותה כהפרעת אישיות גבולית, אבל היא ככל הנראה אכן סובלת מחרדות. אני מציעה לך בחום לדאוג לה לטיפול רגשי ולהדרכת הורים אינטנסיבית עבורך. במידה ותוכלי לעמוד בזה, כיתה רגילה וסייעת יכול להספיק. במידה ואין ביכולתך לעמוד בזה - ולעמוד בזה לאורך זמן, אז אני חושבת שכדאי לשקול לשלוח אותה לכיתה קטנה עם יותר תמיכה וסיוע רגשי. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
יתר לחץ דם, גם אם מאוזן, מהווה גורם סיכון. ולכן על פי הנחיית משרד הבריאות מומלץ שתשארי בבית
מסכים עם הנכתב.
כדאי לך לשלב טיפול פסיכיאטרי עם טיפול פסיכולוגי. תרגישי טוב!
שלום ענת, במקרה מורכב זה רצוי להתייעץ עם הגורמים בביה"ס המכירים את הילד, בכלל זה מת"ל/ית ביה"ס, היועצ/ת, המנהל/ת, המחנכ/ת והפסיכולוג/ית. בהתאם למצבו הלימודי ניתן גם לשקול סיוע פרטני בדבר הוראה מתקנת. באשר למצב הרגשי ניתן לשקול לערב איש מקצוע בתחום. בהצלחה,