איך אנחנו לומדים? איך אנחנו חושבים? ומה קורה במצב המוגדר על...
תסמונת רט מופיעה בעיקר אצל בנות וגורמת לפגיעה התפתחותית...
התקף חרדה כרוך ברמות קיצוניות של פחד וסטרס, העלולות להיות...
רצוי שתקבלי הדרכה מהאנשים שמטפלים בה ותוכלי להשלים את המלאכה גם בבית. לגבי ההמשך, כן, היפוטוניה הינה תכונה בסיסית ולא שמתנה, אלה שלומדים לחייות איתה ואם הזמן נעשת פחות ופחות חשובה. לגבי הדיבור, ודאי יהיה שיפור, אני טיפלתי בילדים גם בשנים הראשונות של התבגרותם, ואז הם השלימו את מה שעוד היה צורך להשלים (הפרעות היגוי שלא הצליחו להתגבר עליהן בילדות מוקדמת יותר. הבשלה ומוטיבציה מצד היליד הם אלה שנונים את האפשרות להשלים את מלאכת רכישת ההיגוי, הכל גיל ובכל פתולוגיה! עם עבודה מתואמת ומובנת, עקבית ומקצועית ניתן בגיל הרך, לבנות מנגנוני התפתחות וסיוע לכל החיים. מה יהיה בעתיד, לרוב האנשים יש דיבור ברור ובהיר! כמה עובדים קשה והשיגו, ואחרים לא.
שלום רב שמיעה תקינה חשובה בילד עם מוגבליות נוספות וחשוב להגיע לשמיעה תקינה במידת האפשר. במקרה שתארת רצוי לבצע בדיקת שמיעה אובייקטיבית בדיקת BERA שאינה מצריכה שיתוף פעולה ונותנת בצורה מהימנה את רמת השמיעה האמיתית. הבעיה בבדיקה זאת שהיא מצריכה טשטוש . בכל זאת זה עדיף מאשר לבצע ניתוח שאין בו צורך ותועלת (במידה והשמיעה אכן תקינה בבדיקת BERA). אפשרות אחרת היא לבצע את בדיקת השמיעה במכון שמיומן לבדוק ילדים על הרצף ואולי לקבל מסקנה מהימנה יותר לגבי השמיעה. במידה ויש הפרעת שמיעה עקב הנוזלים אזי ניתוח בהחלט במקום
בן שנתיים ותקשורתי! חבל שאת בלחץ! בגיל הזה יש שונות רבה בין ילדים... לפעמים מדברים בג'יבריש ולאט לאט מתחילים להגות נכון ולדבר ברור, זה תהליך ויש ילדים שזה לוקח להם זמן.... תשתדלי להבין מה הוא אומר ולחזור על המילים כדי שישמע אותם בצורתם הנכונה. בינתיים צעיר מדי לטיפול, תשחקי איתו בחיקוי קולות של כל מיני דברים ותעודדי אותו לדבר, כמה שיותר
איך אנחנו לומדים? איך אנחנו חושבים? ומה קורה במצב המוגדר על...
תסמונת רט מופיעה בעיקר אצל בנות וגורמת לפגיעה התפתחותית...
התקף חרדה כרוך ברמות קיצוניות של פחד וסטרס, העלולות להיות...
רצוי שתקבלי הדרכה מהאנשים שמטפלים בה ותוכלי להשלים את המלאכה גם בבית. לגבי ההמשך, כן, היפוטוניה הינה תכונה בסיסית ולא שמתנה, אלה שלומדים לחייות איתה ואם הזמן נעשת פחות ופחות חשובה. לגבי הדיבור, ודאי יהיה שיפור, אני טיפלתי בילדים גם בשנים הראשונות של התבגרותם, ואז הם השלימו את מה שעוד היה צורך להשלים (הפרעות היגוי שלא הצליחו להתגבר עליהן בילדות מוקדמת יותר. הבשלה ומוטיבציה מצד היליד הם אלה שנונים את האפשרות להשלים את מלאכת רכישת ההיגוי, הכל גיל ובכל פתולוגיה! עם עבודה מתואמת ומובנת, עקבית ומקצועית ניתן בגיל הרך, לבנות מנגנוני התפתחות וסיוע לכל החיים. מה יהיה בעתיד, לרוב האנשים יש דיבור ברור ובהיר! כמה עובדים קשה והשיגו, ואחרים לא.
שלום רב שמיעה תקינה חשובה בילד עם מוגבליות נוספות וחשוב להגיע לשמיעה תקינה במידת האפשר. במקרה שתארת רצוי לבצע בדיקת שמיעה אובייקטיבית בדיקת BERA שאינה מצריכה שיתוף פעולה ונותנת בצורה מהימנה את רמת השמיעה האמיתית. הבעיה בבדיקה זאת שהיא מצריכה טשטוש . בכל זאת זה עדיף מאשר לבצע ניתוח שאין בו צורך ותועלת (במידה והשמיעה אכן תקינה בבדיקת BERA). אפשרות אחרת היא לבצע את בדיקת השמיעה במכון שמיומן לבדוק ילדים על הרצף ואולי לקבל מסקנה מהימנה יותר לגבי השמיעה. במידה ויש הפרעת שמיעה עקב הנוזלים אזי ניתוח בהחלט במקום
בן שנתיים ותקשורתי! חבל שאת בלחץ! בגיל הזה יש שונות רבה בין ילדים... לפעמים מדברים בג'יבריש ולאט לאט מתחילים להגות נכון ולדבר ברור, זה תהליך ויש ילדים שזה לוקח להם זמן.... תשתדלי להבין מה הוא אומר ולחזור על המילים כדי שישמע אותם בצורתם הנכונה. בינתיים צעיר מדי לטיפול, תשחקי איתו בחיקוי קולות של כל מיני דברים ותעודדי אותו לדבר, כמה שיותר
1. רק פסיכולוגים משתמשים במבחנים אלו, לא אין מה להוסיף לעניין מבחון ספציפי, יחד עם זאת, האבחנה של מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי איננו בשימוש ) נעשת על פי מרכיבים תפקודיים ולא במבחן פורמלי (IQ מזמן לא בהגדרות הנמכה קוגניטיבית) השאלה כיצד מתפקד ביחס לבני גילו. 2. האם הוא מדבר ומתקשר כמו בני גילו? האם הדיבור שלו מובן, יכול להתבטא בצורה ברורה ולשרת את צרכיו מבחינה שפתית? זה המדד ולא מספר הטיפולם...אי אפשר לקבוע כמה טיפולים זקוק, אפשר לדעת כמה טיפולים מגיעה לו במסגרת טיפול שממומן על ידי הקופה 3.יש הרבה מקורות למציאת קלינאי תקשורת, דרך הקופה, דרך אתר אבודת קלינאי התקשורת או דרך שרות החינוכי בעיר מגוריו.
שלום אכן נשמעת התמודדות לא פשוטה ולבי איתך. מורכב ומאתגר וסוחט נפשית להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים. לגבי אבחון גנטי- האבחנה המבדלת רחבה ועשויה לכלול אולי גם רט לא טיפוסי. בכל מקרה עם כל החשש והמורכבות- אני כן ממליצה לפנות ליעוץ גנטי. כי אם יצליחו לעשות אבחנה - זה אמנם מפחיד אבל גם מוציא מהמקום הקשה של החוסר ודאות ומאפשר להתקדם הלאה עם טיפולים ולא רק בדיקות אבחנתיות נוספות. ומידע מילדים נוספים באותו המצב מחזקת אתכם בדרככם הלא פשוטה
שלום חן, פסיכיאטר בהחלט יכול לאבחן ילד על פי דיווח ההורים בנוסף להתרשמות אישית מהילד. למעשה כך זה נעשה. עם כל הקושי, אני מציעה שתתאזרו בסבלנות ותפנו את כל השאלות החשובות שלכם אל הפסיכיאטר שיפגוש אתכם מאחר ולי, ממקום הימצאי, בוודאי לא תהיינה תשובות מספקות. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ 0523873044
נדב שלום, שאלת שאלות טובות וחשובות אך יש קושי לענות עליהן באופן כללי בלי לראות את הילד. באבחון בהתפתחות הילד יבדקו את יכולותיו של בנך בהשוואה למצופה בגילו. כפי שציינת, לעיתים אנו רואים התקדמות אך גם הנורמות של הגיל משתנות ותמיד צריך להשוות למה שמצופה מהגיל כדי לדעת מה מידת העיכוב. בכל מקרה, זה בהחלט מעודד שהילד מתקדם ובטיפול יוכלו לתת לו כלים כדי לעזור לו לסגור את הפער. עיכוב בדיבור המצריך טיפול הוא לרוב עיכוב של כשנה מהגיל הכרונולוגי של הילד אך לעיתים מתחילים טיפול קודם אם הקשיים של הילד משמעותיים (למשל ילד שאינו מובן לחלוטין, יטופל גם בגיל צעיר יותר). מרבית הילדים מצליחים לסגור את הפער בעזרת הטיפול אך לעיתים יש צורך בטיפול אינטנסיבי יותר או ממושך יותר. לגבי ההתלבטות לגבי הגן השפתי - חשוב להתייעץ עם המאבחנים בהתפתחות הילד. הם אלו שימליצו או לא ימליצו על השמה בגן שפתי. מניסיוני, היתרונות של גן כזה עולים על החסרונות. בגן שפה הילד מקבל העשרה ממוקדת מהצוות הרב מקצועי בהתאם לקשיים הספציפיים שלו ומקבל טיפול רב ומקיף. אני ממליצה להיעזר בסבלנות ולקבל תשובות יותר מושכלות מהמאבחנים בהתפתחות הילד. בהצלחה!
ראשית טוב עשית שבנך יעשה אבחון בהתפתחות הילד. לפי האבחון יוחלט באיזה גן ישולב. בגנים המיוחדים כותבים תוכנית אישית לכל ילד . לגבי הפן החברתי חשוב גם לזכור שילד שלא מתבטא טוב ולומד בגן רגיל יכול להיות נתון לדחיה . תתיעצי לאחר האבחון מה מתאים ביותר לבנך.
שלום רב, ברצון רב אעזור. ניתן להגיע אלי לבית חולים מאיר. שלחי למרפאתנו סיכום בדיקה/טיפול של קלינאית התקשורת באמצעות הפקס 09-7471617. בברכה, ד"ר אריאלה נחמני
עינב שלום, התאור שמסרת אודות בנך יכול בהחלט להיות חלק מהפרעת קשב ורכוז ללא היפראקטיביות - כלומר הילד מפליג בדמיונו, ואינו מרוכז בשעור או בשאלתך. עם זאת, התאור עלול גם להיות מוסבר ע"י הפרעות אחרות, לדוגמא, הפרעה אפילפטית מסויימת (Petit Mal) המתאפיינת בנתוקים הנמשכים שניות בלבד. יכולים כמובן להיות גם הסברים אחרים. כדי להבין את סיבת הבעיה, וכדי לשלול סיבות אחרות, מומלץ לפנות לאבחון. במקרה זה, אני ממליץ לפנות לבדיקת נוירולוג ילדים. בהצלחה, ד"ר ברנע ארז.
יש לך המון שאלות, והם מראות בילבול מסויים, אז אנסה לעשות סדר: 1. אפרקסיה ורבלית מתייחסת ליכולת לתכנן פעילות של אברי הפה. 2. סרבנות לאכילה יכולה להתייחס לרגישות יתר של האזור הפה וגם בכל מיני תופעות במערכת העיכול. 3. אוטיזם היא הפרעת קשר בסיסית, לא מתאימה לתאור של בנך. אז מה בעצם הבעיה או השאלה? כן, יכול להיות קשר בין רגישות יתר של אברי הפה ויכולת תכנון התנועה, על אף שלילד עם דיספרקסיה בד"כ אין קשיי אכילה או מעבר בין מרקמי המזון. במידה ושאלתך עדיין קיימת, אני מזמינה לפנות אלי או לקלינאי תקשורת בקופ"ח ולברר באופו אישי את נושא הרגישות והתנועתיות באברי הפה. בהצלחה
רינה שלום, לא ניתן לקבוע לפי התאור ששלחת את הסיבה לאחור בדיבור. יש לשלול קודם ירידה בשמיעה ואחור בהתפתחות השפה והדיבור שלא קשור לדיספרקסיה. ממליצה לך לגשת לרופא הילדים על מנת להתחיל בתהליך של אבחון קלינאית תקשורת וכן לבקש הפנייה לבדיקת שמיעה. בהצלחה!
צריך הרבה יותר מידע לפני שמדביקים תווית. מה שחשוב הוא האם התפתחות הדיבור מתקדם וקיים.
למיטב הבנתי, לא.
רינת שלום עד כה לא שמעתי על קשר בין תי התופעות ובמרבית המקרים שאני נתקלתי בהם של איחור בשליטה ביציאות היה חלק מאיחור התפתחותי או סיבות אחרות. בכל מקרה מומלץ לפנות לרופא תפתחותי שיוכל לבדוק את כל הגורמים המשפיעים והמליץ על דרך ההתיחסות בהצלחה
שלום שירלי, נראה שיש מקום לגשת לקלינאית תקשורת ולבצע אבחון מסודר. כמו כן, בגיל 5 אנחנו מצפים להופעת ה-ל', לכן בהחלט מומלץ טיפול שפה ודיבור על מנת לקדם את יכולותיו של בנך.כדאי להתייעץ עם הקלינאית המטפלת לגבי הלשון הקשורה וכן ניתן להתייעץ עם רופאים המתמחים בכך.התרת לשון קשורה היא הליך פשוט, הכרוך בהרדמה מקומית ולוקח מספר דקות. לא ניתן לאבחן דיספרקסיה דרך האינטרנט, לכן, כאמור, מומלץ לבצע אבחון אצל איש מקצוע מתאים. בנתיים, תנסו לתרגל תרגילים לחיזוק לשון - להרים לשון למעלה, להזיז לצדדים, ללקק שפתיים וכדומה. בהצלחה ושנה טובה!
שלום ליאת בהתפתחות תקינה נצפה כי עד גיל שנתיים וחצי- שלוש הילד יהגה את המילים בשלמותן והדיבור באופן כללי יהיה מובן (יכולים להיות מספר שיבושי דיבור בודדים). כמובן שתחום הנורמה הוא רחב אבל בכל מקרה של חשש של ההורים או התלבטות מומלץ לפנות לאבחון ולא להמתין שהדיבור יסתדר מעצמו. לא כדאי לחכות גם כיוון שהילד עם קשיי הדיבור עשוי לחוות קושי רב ותסכול הן במסגרת והן בבית וכדאי להקדים ולעזור לו. במרבית המקרים ניתן לטפל ולהתגבר על הקושי והתערבות מוקדמת היא חשובה. הטיפול הוא חוויתי עבור הילד ומתבצע בדרך כלל ע"י משחק מהנה, קלינאי התקשורת יעזור לילד ואף ידריך את ההורים כיצד לעבוד בבית. לגבי הילד הפרטי שלך- כדאי לפנות בהקדם לאבחון קלינאי תקשורת וכן לבצע בדיקת שמיעה, קלינאי התקשורת יתרשם מן היכולות השפתיות של בנך ויקבע האם אכן מדובר בדיספרקסיה או בקושי אחר ויתאים את הטיפול המתאים. בהצלחה רבה! טופז
מאבחנים דיספרקסיה על ידי אבחון דיבור, האבחון או השם לא ישנו את התופעה. בנך זקוק להתערבות בכמה רמות... 1. טיפול בדיבור מאד אינטנסיבי 2. הדרכה להם ולסביבתו כדי לדעת כיצד לשפר את הדיבור, חיקוי ובעקר, את התקשורת עם הסביבה 3. לוח תקשורת או אצמאי תקשורת שיאפשר לו להביע את עצמו, גם אם לא באופן מילולי, אז על ידי תמונות, סימנים מוסכמים וכו'... העקר לאפשר תקשורת! 4. האם מוכר להכון להתפתחות הילד?? האם עבר אבחון מקיף? מה אם ההתפתחות הכללית שלו? מיומנויות לעיסה וטונוס שרירים? יש הרבה מידע שישלים את התמונה ויאפשר הבנה של קשייו ויכולותו, כדי לבנות תוכנית התערבות מקיפה. בהצלחה
שלום רב 1. ככה הגוף שלו עובד... לרוב עם הגיל הכמות יורדת. 2. לא לחטט ולא לגעת. 3. אם מאוד סתום - מפריע לשמיעה. 4. אפשר פעם בשבוע קבוע לשים צרומול (עדיף) לפני השינה, ולגשת לאא"ג פעם ב 4 חודשים. בברכה ד"ר טליה מרק, מומחית ברפואת אף אוזן וגרון, טיפול בטינטון והיפראקוזיס, ויעוץ בנושאי שיקום שמיעה, מנהלת רפואית, אופקים איכות השמיעה, 03-5272477 www.tinnitus.co.il
לגבי מספר הטיפולים בשבוע, על פי הסל ועד גיל 3 אין הגבלה למספר טיפולים שהילד יכול לקבל. אם הקלינאית הנוכחת תכתוב מכתב מנומק למה צריך פעמיים בשבוע, יש סיכוי שהקופה תסכים. תוכלי תמיד, לאחר קבלת תשוובה שלילית לפנות למנהל הקופה או למשרד הבריאות, בתלונה. לגבי מה יהיה, אי אפשר לגעת... את עושה את חלקך! כן, לעתים קשיי רכישת שפה מנבים קשיי למידה אבל אל ניראה שזה המקרה מכוון שאת מדווחת על 40 מילים, בגיל זה מכובד כשלעמצו!. האם הילד מוכר למכון להתפתחות הילד? הם הכי טוב יכולים לבדוק, להעריך וגם לעקוב אחר השגיו.
תחפשי באתר של האגודה האמריקאית של קלינאי התקשורת, יש להם המון חומר asha.org בהצלחה
שלום רב, קיים חומר רב על הנושא ודי בהקלקת המושג בגוגל ותמצאו חומר רב ביותר על כך. בברכה פרופ' יהודה פינקלשטין
כנרא רופא התכוון דפרסיה...
מבחינת הגיל, ניראה שהוא על הגבול. האם עבר בדיקת שמיעה? לגבי דיספרקסיה, לא ידוע אם יש גורם תורשתי או אחר... בכל מיקרה, רצוי שתתיעצי עםקלינאי תקשורת, לבטח לךקבל הדרכה כיצד ניתן לסייע לו וגם כדי לעקוב אחריו. פני בינתיים לביצוע בדיקת שמיעה, גם אם את משוכנעת שהוא שומע מצוין.