לפני תחילתו של טיפול פסיכולוגי, או לצרכי הערכה שונים,...
טיפולי פוריות מהווים אתגר פיזי ורגשי ולעתים מלווים בקשיים...
שלום איילה, על פניו, ובהסתמך על מה שכתבת (אין לי ספק שהדברים מורכבים יותר מכפי שאפשר לתאר בפנייה קצרה בפורום), הייתי ממליצה על הדרכת הורים אינטנסיבית, עם או בלי הטיפול בילד עצמו. ילד בן עשר מתקשה להעריך האם ועד כמה הטיפול עוזר לו, ומבחינה זו, אני מציעה לתת לטיפול עוד זמן. בעיני, הטיפול חייב (חייב!!!) לכלול גם הדרכה הורית, שכן אתם הדמויות המשמעותיות שצריכות ויכולות לחולל את השינוי. אני מזכירה כאן, שוב, משהו שנאמר רבות בפורום שלנו: ילדים אינם נולדים עם יכולת לעמוד בתסכולים ולדחות סיפוקים. הם לומדים זאת בהדרגה בעזרת הוריהם, שאמורים להציב לילד גבולות ו"לאמן" אותו באכזבות והתנגשות רצונות. ילד שמקבל מה שהוא רוצה, תמיד ומייד, אינו לומד להתמודד עם תסכול, ולכן מועד לקשיים רגשיים וחברתיים. אני ממליצה לכם בכל פה להגיע להדרכת הורים אצל פסיכולוג ילדים מנוסה, ויפה שעה אחת קודם. בהצלחה ושנה טובה! ליאת
שלום לך אמא, מניחה שקראת את ההודעה מתחת ומחזקת את הנאמר. ממליצה שתעלי הודעה זו בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד. רק בריאות.. ליאת.
רלי שלום, התאור שמסרת אינו אופייני להפרעת קשב ורכוז, אך אין לשלול הפרעה זו. עם זאת, גם אם קיימת הפרעת קשב ורכוז, לא נראה מתאורך שזוהי בעייתו העיקרית של בנך. מתוך התאור עולה תמונה של ילד הסובל מחרדות. כיון שקיימת הפרעה בתפקוד, וככל הנראה גם מצוקה אצל הילד, יש בהחלט התויה לטפול. בשלב הראשון, אני ממליץ על פניה לפסיכיאטר ילדים או לפסיכולוג ילדים, כדי לבצע הערכה מסודרת ומלאה. הפסיכיאטר/פסיכולוג המעריך, ימליץ לכם גם על המשך טפול אם יש צורך, וכן על אבחונים נוספים אם יש צורך. בריאות ואושר, ד:ר ברנע ארז.
לפני תחילתו של טיפול פסיכולוגי, או לצרכי הערכה שונים,...
טיפולי פוריות מהווים אתגר פיזי ורגשי ולעתים מלווים בקשיים...
שלום איילה, על פניו, ובהסתמך על מה שכתבת (אין לי ספק שהדברים מורכבים יותר מכפי שאפשר לתאר בפנייה קצרה בפורום), הייתי ממליצה על הדרכת הורים אינטנסיבית, עם או בלי הטיפול בילד עצמו. ילד בן עשר מתקשה להעריך האם ועד כמה הטיפול עוזר לו, ומבחינה זו, אני מציעה לתת לטיפול עוד זמן. בעיני, הטיפול חייב (חייב!!!) לכלול גם הדרכה הורית, שכן אתם הדמויות המשמעותיות שצריכות ויכולות לחולל את השינוי. אני מזכירה כאן, שוב, משהו שנאמר רבות בפורום שלנו: ילדים אינם נולדים עם יכולת לעמוד בתסכולים ולדחות סיפוקים. הם לומדים זאת בהדרגה בעזרת הוריהם, שאמורים להציב לילד גבולות ו"לאמן" אותו באכזבות והתנגשות רצונות. ילד שמקבל מה שהוא רוצה, תמיד ומייד, אינו לומד להתמודד עם תסכול, ולכן מועד לקשיים רגשיים וחברתיים. אני ממליצה לכם בכל פה להגיע להדרכת הורים אצל פסיכולוג ילדים מנוסה, ויפה שעה אחת קודם. בהצלחה ושנה טובה! ליאת
שלום לך אמא, מניחה שקראת את ההודעה מתחת ומחזקת את הנאמר. ממליצה שתעלי הודעה זו בפורום פסיכולוגיה קלינית של הילד. רק בריאות.. ליאת.
רלי שלום, התאור שמסרת אינו אופייני להפרעת קשב ורכוז, אך אין לשלול הפרעה זו. עם זאת, גם אם קיימת הפרעת קשב ורכוז, לא נראה מתאורך שזוהי בעייתו העיקרית של בנך. מתוך התאור עולה תמונה של ילד הסובל מחרדות. כיון שקיימת הפרעה בתפקוד, וככל הנראה גם מצוקה אצל הילד, יש בהחלט התויה לטפול. בשלב הראשון, אני ממליץ על פניה לפסיכיאטר ילדים או לפסיכולוג ילדים, כדי לבצע הערכה מסודרת ומלאה. הפסיכיאטר/פסיכולוג המעריך, ימליץ לכם גם על המשך טפול אם יש צורך, וכן על אבחונים נוספים אם יש צורך. בריאות ואושר, ד:ר ברנע ארז.
שלום רב, המיומנות של המאבחנת היא בדיוק זו - כלומר, היא יודעת בדיוק כיצד לתקשר עם כל ילד, כולל ילד "ביישן". שנה טובה, ד"ר מ. למפיט
שלום לילי, המכון להתפתחות הילד יכול לתת מענה אבחנתי רחב, ולהתייחס לאספקטים התפתחותיים - תקשורתיים, חברתיים ורגשיים. אם הגננת מביעה דאגה או חשד לקושי, מוטב לעשות בירור, ובמידת הצורך להתערב מוקדם ככל האפשר, כדי למנוע גרעונות תפקודיים. זה בוודאי לא יכול להזיק. בהצלחה ליאת
שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של ילדים. אני מקווה שתקבלי מענה. בברכה,
שלום שלומית, את מוזמנת להתקשר אלי לטלפון 052-3106667, ולקבל הפנייה לפסיכולוגית קלינית בראשל"צ שמומחית בתחום האבחון. ליאת
בוקר טוב, איני יודע האם אתה סובל מהפרעה רגשית ספציפית. לאחרונה פתחתי קבוצה לטיפול בחרדה חברתית לבני 30-40. אני מציע שתעבור אבחון רגשי ותהיה מועמד לקבוצות הבאות. יתכן שגם בבית חולים גהה (מרפאת חרדה) אתה יכול לקבל מענה ובטוחני שיש קבוצות נוספות. בברכה, ד"ר יאנקו
שלום רב, אין קשר בין הבעייה שאת מתארת לבין אבחון דידקטי. אל תעשו זאת. אבחון ריגשי כן מתאים למה שאת מתארת. בברכה, ד"ר מ. למפיט
זינה היקרה שלום, קראתי שעשית חיים בטורקיה ושמחתי מאוד על כך. כפי שאת בוודאי יודעת מהשתתפות בפורום, המשבר אצל חלק מהנשים המתמודדות עם המחלה מתעורר דווקא כאשר הטיפולים נגמרים. הסיבות למשבר זה הן רבות ושונות ובחלקן קשורות לפורקן של מתח שהצטבר במשך זמן רב במהלכו התאמצה האישה להיות חזקה ולא להראות סימני חולשה. למעשה, ילדים לא שונים ממבוגרים בהרבה בתחום זה ומתנהגים בצורה דומה מאוד. ישנם ילדים אשר מזהים משבר ולא מביעים סימני מצוקה מכיוון שחוששים להכביד על אימם. בדומה למבוגרים דווקא כאשר המצב משתפר הם פורקים את הלחץ והחרדות אותם צברו במשך הזמן. מכיוון שלא ניתן רק על סמך התיאור שלך להבין את עולמו הרחב של בנך אני ממליצה לך בחום ליצור קשר עם פסיכולוגית הגן. במקביל נסי לברר האם חל שינוי כלשהו בהרגלי ההתנהגות שלו בגן? האם הוא חזר לדפוסי התנהגות מהם כבר נגמל כגון הרטבה? האם חלו שינוים בהרגלי אכילה ושינה? האם את רואה שינויים ביחסיו עם אחיו ובני גילו? העובדה כי את מתייחסת ברצינות לתלונותיו היא חשובה ומשדרת לילד כי אינך מזלזלת בתלונותיו. יחד עם זאת חשוב לבדוק את המקור לבעיה ולכן אני ממליצה לך בחום לשוחח עם פסיכולוג ילדים ולבחון את האפשרות של אבחון רגשי. אני כאן לרשותך ואשמח לנסות לסייע לך, אנה
בקר טוב, היכן אפשר לעשות אבחון פס' ? כמובן אצל פסיכולוג :). או באפן פרטי אצל פסיכולוג ילדים או שאפשר לברר דרך השפ"ח באזור מגורייך. הדבר הנכון ביותר יהיה לפנות לפסיכולוג ביה"ס ולבקש ממנו הפניה למקום המתאים,כמו כן בשיחה מסודרת איתו תוכלי לקבל פרטים על איך זה מתבצע בפועל. לגבי העלת בטחון העצמי - הדבר הנכון ביותר במצבכם יהיה להתחיל מהאבחון ולאחריו להפנות את כל השאלות שיש לך לפסיכולוג שיוכל לתת לך הכוונה מדוייקת,ע"פ מצבו של הילד. בהצלחה, מור
איבחון רגשי מבוצע על ידי פסיכולוג קליני, יש אפשרות לאבחן, כלי האבחון תלויים בגיל הילד ובהעדפת הפסיכולוג. הטיפול בילד עם ADHD בד"כ משולב ורב תחומי, לעתים עם טיפול תרופתי או אחר. רצוי ליעשה ביחד עם המערכות המחנכות והמשפחתיות, בתאום וכולם לטובת הילד. תפני לביה"ס ובקשי לשתף פעולה. עניין הטיפול התרופתי, תזונתי ואחר כמובן נתון בידי ההורים!
ייצתכן אחור עקב נטילת הכוריגון