ילדה רחפנית וילדותית בת 9
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ביתי עוד לא בת 9 (בדצמבר) בכיתה ד' , בכיתה המורה אומרת שהיא רחפנית וניכר שלעיתם לא "נמצא איתה" בשיעור, היא לא קמה או מסתובבת או משוחחת (לא מפריעה למהלך התקין של השיעור, בעיקר שקועה בעצמה). היא טובה בלימודים מבחנים לרוב מעל 90 + שנה שעברה רק פעם אחת קבלה 100. 95 99 אף פעם לא מושלם. כי היא לא בודקת את המבחן היא כותבת ומביאה למורה מיד מבלי לעבור עליו שוב ולכן טעות טפשית מונעת ממנה להגיע להשג טוב יותר, במחברות כתוב כל החומר למרות שהוא רשום בכתב חרתומים ומלא שגיאות כתיב, השיכפולים זה סיפור אחר.... הם מודבקים לרוב אך לעיתים ברישול, היא עושה שיעורי בית אך כותבת תשובות קצרות לא תמיד מושלמות ולא שהיא לא יודעת את התשובה זה נובע מעצלות ובכך שהיא בעיני רוחה יודעת את התשובה.... ( כאילו לא חשוב לה שיהיה כמו שצריך ) כשאני יוצאת איתה לרחוב היא כאילו נמצא בבואה, היא לא שמה לב שאנשים רואים את מעשיה, עושה תנועות קופצת על כל דבר באוטובוס היא לא רגועה (עסוקה כל הזמן) בבית כשהיא משחקת עם הברביות שלה היא מדברת עם עצמה בקול ציצני כזה, היא מפוזרת. הבית יהיה מסודר ורק האזור שלה הפוך לגמרי, היא יכולה לסדר ואחרי רגע שוב בלגן. אוהבת לשחק עם "זבל" ולגזור כל דבר שמה פסטלינה על משחקים גוזרת חוטים אוהבת להכין קשקושים משחקת עם חרוזים שמה בפה כל דבר קטן פלסטיקים נילונים.(כתוב בבילבול כי זאת התחושה שהיא מעבירה) היא מרבה לריב עם אחיה בן ה-5 גם נותנת לו מכות חזקות אבל יכולה להיות אחראית ובוגרת לעיתים באופן מעורר התפעלות, אחיה מת עליה ויעשה כל שתבקש ממנו, אוהבת לקבל את מלוא תשומת הלב. לפעמים היא מתעצבנת על משהוא ומאבדת את היכולת להוציא את עצמה "לרדת מהעץ" ויכולה להיות בברוגז לזמן רב. אפילו היא בעצם מפסידה (בעיקר לפני ארוחה משפחתית ואז אפילו היא רעבה היא לא תאכל....יש לציין שהיא היתה מתעקשת להיות בברוגז בעבר הי כמעט עד אמצא הארוחה כשעה כיום היא "חוזרת לעצמה" מהר יותר ). שלחתי את כתב ידה לגרפולוג שאמר שהיא סובלת מחוסר התארגנות ופיזור. רציתי להוסיף, שיהיה ברור, היא ילדה מהממת טובה אחראית לעיתים ברמה שזאת גאוה להיות אם לילדה כזו. עוזרת בבית כשיורדת עליה ההשראה בצורה יוצאת מן הכלל. חכמה וכשרונית רמת הידע, האינפורמציה והאינטלגנציה שלה גבוהה. אוהבת לקרוא ספרים מאד, תולעת ספרים, אוהבת מאד לשחק על המחשב היא מתחילה משחק ויכולה לסיים אותו, משחקי חשיבה אפילו מאד מסובכים. שיש להם מגבלות זמן וכ"ו. שחקה למשל במשחק לבנות עיר כשבאתי לבדוק מה קורה עם העיר שלה, העיר היתה בנויה למופת "התושבים" שמחים, והיא הרוויחה כסף טוב. מי שמכיר משחקים כאלו יודע שזה לא פשוט. מה היה מומלץ לעשות בכדי ל"קרקע" אותה ולהביא אותה להיות פחות מפוזרת בראש וילדותית.ויותר מודעות סביבתית. (המורה אמרה לי לתת לה ריטלין, אני מתנגדת בתוקף כיוון שהיא לא צריכה זאת. אני חושבת שלביתי חסרה מודעות סביבתית מה גם שהלכנו לרופאה נוירולוגית ילדים והיא אמרה שהיא לא צריכה זאת).
שלום רב, התיאור שלך לא הצליח לעורר אצלי כל דאגה ביחס לבתך, שמתנהגת כמו שילדים בגילה אמורים להתנהג. הישגיה בביה"ס מרשימים, ואין כל סיבה שיהיו 'מושלמים'. אם אינך שקטה, פני לאבחון מסודר (גרפולוג אינו מאבחן, וגם לא נוירולוג) שיוכל להאיר את הקשיים והחוזקות, ולהמלץ על טיפול מתאים. בברכה ליאת